Περιεχόμενο μαθήματος του Φλάουτου
Αρχικά, δίνεται βαρύτητα στην εκμάθηση του οργάνου σε σωστή τεχνική βάση, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές φυσικές δυνατότητες του κάθε μαθητή και προτείνοντας τις αντίστοιχες τεχνικές ασκήσεις-λύσεις για την κάλυψη των αδυναμιών έκαστου με οδηγό και στόχο την συνολική βελτίωση της τεχνικής του οργάνου. Βελτίωση του ήχου, ο οποίος αναζητείται ξεχωριστά στον κάθε μαθητή ως η δική του εσωτερική φωνή. Παράλληλα εξασκείται η ικανότητα κουρδίσματος (συντονισμού) με ίδια ή και άλλα όργανα (πχ. με το πιάνο). Mέσα από κατάλληλα για κάθε μαθητή μικρά κομματάκια ή μελωδικές ασκήσεις καλλιεργείται η μουσικότητα και η έκφραση των συναισθημάτων του.
Με τον καιρό, αναλόγως και της προσπάθειας του μαθητή, αυξάνεται η δυσκολία των κομματιών και «χτίζεται» ένα ρεπερτόριο μουσικής. Τέλος, λόγω και της ιδιαίτερης φύσης των Μουσικών Σχολείων γενικότερα, δίνεται η δυνατότητα σύμπραξης με άλλους μουσικούς, συμμετέχοντας σε μικρά ή μεγάλα σύνολα ίδιων οργάνων (φλάουτα) ή και διαφορετικών (Μουσική Δωματίου, Ορχήστρα).
Άξονες
- Κούρδισμα (συντονισμός)
- Τεχνική Ήχου (Ηχόχρωμα)
- Άρθρωση
- Δεξιοτεχνία Δακτύλων
- Ρεπερτόριο
- Μουσικότητα (έκφραση συναισθημάτων μέσω της μουσικής)
- Συνεργασία με άλλους μουσικούς (μουσική δωματίου, σύνολα)
Τρόπος Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση, πέρα από τις εξεταστικές περιόδους, πραγματοποιείται ουσιαστικά σε κάθε μάθημα, πάντα με γνώμονα τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή. Αρχικά, αξιολογείται η τυπική παρουσία του μαθητή στα μαθήματα, η απαραίτητη κατοχή οργάνου και το συνολικό ενδιαφέρον του για το αντικείμενο. Έπειτα, μέσα από την ακρόαση του μαθητή αξιολογείται η πρόοδός του και ο βαθμός επίτευξης των στόχων του μαθήματος σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνεται και το επίπεδο στο οποίο ανήκει. Επίσης, σημαντική για την αξιολόγηση είναι η ατομική προσπάθεια που καταβάλλει στο σπίτι (εξάσκηση-μελέτη), η οποία αποδεικνύεται με τον βαθμό ετοιμότητας κατά την διάρκεια του παιξίματος. Τέλος, λαμβάνονται υπόψη οι παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχημένη εκτέλεση ενός κομματιού στα Μουσικά Σύνολα, όπως η άρτια προετοιμασία, η ηχοχρωματική ανταπόκριση και η προσαρμοστικότητα του μαθητή στη μουσική ροή και στις ερμηνευτικές προθέσεις της ομάδας.